امام علی (ع): ای مردم بدانید که تکمیل شدن و کمال دین شما در یادگیری علم دینی و الهی و عمل به آن است. بدانید یادگیری علم دینی بر شما از بدست آوردن و تحصیل مال لازم تر است زیرا مال و روزی از جانب خدا میان شما تقسیم و تضمین گشته ولی علم دینی نزد اهلش نگه داشته شده و شما مامورید که آن را از اهلش طلب نمایید پس جویای آن باشید.اصول کافی جلد 1 صفحۀ 35



فصل چهارم طرح کتابخوانی

 

💠 بسم الله 💠

فصل چهارم طرح کتابخوانی

🔹 مرور سه دوره‌‌ی گذشته 🔹

----------

💠 بسم الله 💠

فصل چهارم طرح کتابخوانی

🔹 مرور سه دوره‌‌ی گذشته

در دوره‌های گذشته‌ی طرح کتاب‌خوانی حوزه دانشجویی شریف، با معرفی کتاب در قالب ارائه آنلاین، همراه شما بودیم و با اساتید گوناگون در مطالعه کتاب‌های متعددی همراه شدیم و از آنان شنیدیم. در پایان دوره‌ی سوم، پرسش‌نامه‌ای منتشر کردیم تا با اطلاع از نسبت‌گیری شما با کتاب و میزان مطالعه‌ی فعلی و طرح مطلوب شما برای معرفی کتاب، در دوره‌ی جدید، طرحی هر چه بهتر و مفیدتر برای شما بزرگواران داشته باشیم تا به جد، قدم مؤثری در بالا بردن سرانه‌ی مطالعه باشد.

حال، در این یادداشت، توضیح مختصری از نتیجه‌ی پاسخگویی شما به پرسش‌نامه‌ی کتاب‌خوانی و آنچه در این طرح جدید می‌گذرد خواهیم داشت.

🔹 قالب‌ها را کنار زدیم

سخن مهم نخست، آن است که با توجه به تمایل شما به قالب‌های گوناگون معرفی کتاب، طرح را از تک‌بعدی بودن قالب ارائه‌ی آنلاین توسط اساتید، خارج کرده، ان‌شاءالله در قالب‌های متنوعی به معرفی خواهیم پرداخت که در ادامه ذکر می‌کنیم. اشاره‌ی این نکته مهم است که این طرح، هم‌چنان به صورت هفتگی خواهد بود.

🔹 حتما بخوانیم

برخی هفته‌ها تنها به معرفی کوتاه کتاب بسنده خواهیم کرد. هدف‌مان شناساندن کتب ارزنده به شماست؛ در موضوعات مختلف و به توصیه‌ی اساتید. به عبارتی، در ذهن شما پرونده‌ای باز خواهیم کرد شامل کتاب‌هایی که حتما باید در طول زندگی‌تان بخوانید. پس به واسطه‌ی یادداشتی کوتاه در کانال حوزه دانشجویی شریف، از کتابی یاد خواهیم کرد.

🔹 کمی بشنویم

برای بعضی کتاب‌ها حتما بزرگانی هستند که با چند دقیقه توضیح بتوانند ما را به خواندن آن کتاب ترغیب کنند. برای بعضی کتب هم، شاید شنیدن قسمتی از آن به صورت صوتی، مخاطب را بیشتر به مطالعه وادارد.

🔹 پای صحبت استاد

و اما ارائه‌ی آنلاین که دیگر همگی با آن آشنا هستیم -به جهت استقبال شما در پرسش‌نامه- از سبد قالب‌های این طرح حذف نخواهد شد. هم‌چنان برخی کتاب‌ها را معرفی و امکان تهیه‌ی آن را فراهم می‌کنیم. بعد از مدت مقرر مطالعه، پای ارائه‌ی استاد می‌نشینیم تا مفصل‌تر و خاص‌تر بشنویم و پرسش‌های خود را مطرح کنیم.

 

🔶 همان‌طور که ذکر شد، هر هفته به تبع شرایط و مناسبت‌ها ممکن است شاهد یکی از قالب‌ها برای آشنایی با کتاب‌های جدید باشیم. اکانت روابط عمومی، همواره منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات شما درباره‌ی طرح کتاب‌خوانی و همین‌طور پیشنهاد کتاب‌های جدید و مفید، خواهد بود.