امام علی (ع): ای مردم بدانید که تکمیل شدن و کمال دین شما در یادگیری علم دینی و الهی و عمل به آن است. بدانید یادگیری علم دینی بر شما از بدست آوردن و تحصیل مال لازم تر است زیرا مال و روزی از جانب خدا میان شما تقسیم و تضمین گشته ولی علم دینی نزد اهلش نگه داشته شده و شما مامورید که آن را از اهلش طلب نمایید پس جویای آن باشید.اصول کافی جلد 1 صفحۀ 35



زندگی در متاورس

💠 بسم الله💠

نشست مجازی «بررسی زندگی در متاورس» 

 با عنوان زندگی در اویسیس به همراه اکران فیلم  Ready Player One

 

💠با ارائه مجتبی فیاض بخش💠

💠حجت الاسلام مصطفی مدرس💠

----------

نشست مجازی «بررسی زندگی در متاورس» با عنوان زندگی در اویسیس به همراه اکران فیلم  Ready Player One

 
فیلم Ready Player One محصول 2018 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در صدد است تا زندگی پیش روی بشر را ترسیم کند. هلیدی یک مخترع است که دنیایی سه بعدی در بستر واقعیت مجازی به نام اویسیس شبیه به آنچه امروز متاورس نامیده شده  طراحی کرده است. 

مردم نيز به دلیل بحران های دنیای واقعی و مشکلات زندگی روزمره به این جهان پناه برده اند و دنیای واقعی به دنیایی بی کیفیت و مخروبه تنزل پیدا کرده است. 

در این جهانِ نو، انسان‌ها با آزادی های بيشتری که نسبت به دنیای واقعی بدست آورده‌اند به دنبال تحقق آرزوهای خود در جریان یک بازی هستد. اما در این بازی هم مشخص می‌شود که در این جهان نیز مشکلات از بین نرفته و ثروتمندان سعی در ایجاد اخلال در جریان بازی و به دست گرفتن مدیریت این دنیای مجازی دارند. 

با اجرایی شدن پروژه متاورس، به نظر می‌رسد تعداد قابل توجهی از مردم جهان، بخش مهمی از زندگی خود را در فضای مجازی خیالی سه بعدی سپری خواهند کرد، فضایی که در عین خیال‌انگیزی، بسیار واقعی به نظر می‌رسد. گسترش و اجرای اين پروژه عظيم تبعات مثبت و منفي متعددی را در زندگی بشر ايجاد خواهد كرد.

در این نشست برآنيم تا با بهره‌مندی از جناب حجت‌الاسلام مدرس پژوهشگر موسسه فرهنگ و تمدن توحيدی و مهندس مجتبی فیاض‌بخش دانشجوی دکتری کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف درضمن تحلیل این فیلم به بررسی ابعاد زندگی در متاورس بپردازيم و مزايا و معايب آن را بررسی كنيم.

مشتاقانه منتظر حضور گرمتان هستيم.

زمان: چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۵ الی ۱۸