امام علی (ع): ای مردم بدانید که تکمیل شدن و کمال دین شما در یادگیری علم دینی و الهی و عمل به آن است. بدانید یادگیری علم دینی بر شما از بدست آوردن و تحصیل مال لازم تر است زیرا مال و روزی از جانب خدا میان شما تقسیم و تضمین گشته ولی علم دینی نزد اهلش نگه داشته شده و شما مامورید که آن را از اهلش طلب نمایید پس جویای آن باشید.اصول کافی جلد 1 صفحۀ 35



هوش مصنوعی و اثرات آن بر زندگی انسان

💠 بسم الله💠

نشست مجازی «بررسی هوش مصنوعی و اثرات آن بر زندگی انسان» 

 به همراه اکران فیلم  UPGRADE

 

💠با ارائه حجت الاسلام استاد امینی‌نژاد💠

💠و مهندس امیرحسین حاجی شمسایی💠

----------

نشست مجازی «بررسی هوش مصنوعی و اثرات آن بر زندگی انسان» به همراه اکران فیلم UPGRADE برگزار می شود.

فیلم UPGRADE محصول 2018 به کارگردانی لی ونل آینده زندگی انسان را به تصویر می کشد. آینده ای که بیشتر نیازها و ابعاد زندگی انسان به کمک هوش مصنوعی و ربات ها در جریان است.


«گری» با همسرش «آشا» در خودرو با رانندگی خودکار در حال حرکت هستند. ناگهان خودرو مسیر خود را عوض می کند، و چند فرد ناشناس به آنها حمله می کنند. مهاجمین آشا را می کشند و گری در اصابت گلوله فلج می شود.


مدتی بعد توسط «ارون» دوست گری ،که صاحب یک شرکت رایانه ای است، یک تراشه هوشمند را به طور آزمایشی برای نجات از معلولیت در گردن گری کار گذاشته می شود. گری با کمک این تراشه هوشمند قادر به راه رفتن می شود. اما بعد مشخص می شود تراشه قابلیت های بیشتری دارد. این تراشه که «استم» نام دارد می تواند توسط سیگنال های مغزی با گری صحبت کند و در مورد چیزهایی که فکر می کند او را راهنمایی کند.


استم گری را کمک می کند تا قاتلان همسرش را پیدا کند و انتقام او را بگیرد. در همین حین ارون مخترع تراشه می داند برای جلوگیری از خشونت گری و حفظ تراشه سعی می کند کنترل تراشه را به دست بگیرد و به تبع آن گری را از حرکت بازنگهدارد. گری با هک کردن دسترسی تراشه خود را از دخالت صاحب تراشه خارج می کند.


در پایان مشخص می شود تمام این اتفاقات با مدیریت استم برای دستیابی او به یک بدن انسان بوده است.


در این فیلم تلاش می شود برتری فکر و کمال طلبی هوش مصنوعی و سلطه آن بر انسان نشان داده شود.


با گسترش تکنولوژی هوش مصنوعی ابعاد مختلفی از زندگی انسان ها تحت تاثیر این تکنولوژی قرار خواهد گرفت. آینده ای نامعلوم که نگرانی های مختلف و فرضیه های واقعی و خیالی متعددی را ایجاد کرده است. تقابل انسان و مغز مصنوعی و انسان انگاری آن سوالات متعددی را ایجاد می کند که نیازمند شناخت هویت واقعی انسان و مغز مصنوعی است.


در این نشست برآنيم تا با بهره‌مندی از جناب حجت‌الاسلام و المسلمین علی امینی نژاد استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان اسلامی و مهندس امیرحسین حاجی شمسایی پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی و علوم شناختی درضمن تحلیل این فیلم به بررسی هویت هوش مصنوعی و اثرات آن بر زندگی انسان بپردازيم.


مشتاقانه منتظر حضور گرمتان هستيم.


زمان: جمعه 16 اردیبهشت 1401 ساعت 16 الی 19