امام علی (ع): ای مردم بدانید که تکمیل شدن و کمال دین شما در یادگیری علم دینی و الهی و عمل به آن است. بدانید یادگیری علم دینی بر شما از بدست آوردن و تحصیل مال لازم تر است زیرا مال و روزی از جانب خدا میان شما تقسیم و تضمین گشته ولی علم دینی نزد اهلش نگه داشته شده و شما مامورید که آن را از اهلش طلب نمایید پس جویای آن باشید.اصول کافی جلد 1 صفحۀ 35



احساسات مصنوعی

💠 بسم الله💠

نشست مجازی «احساسات مصنوعی»

با موضوع بررسی ادارک عواطف و احساسات انسانی در هوش مصنوعی

به همراه اکران ARCHIVE

 

💠با ارائه حجت الاسلام هادی قهار💠

💠و دکتر منوچهر مرادی سبزواری💠

----------

نشست مجازی «احساسات مصنوعی» همراه با اکران فیلم ARCHIVE برگزار می شود.


فیلم ARCHIVE محصول سال 2020 انگلیس می باشد. این فیلم که اولین ساخته‌ی گوین راثری در مقام نویسنده و کارگردان است، سعی کرده است با وام گرفتن از اِلمان‌ های جذاب فیلم های مشابهش، اثری پر کشش بسازد. اما بیننده ی منصف در تقابل جسارت و نگاه ساختار شکنانه‌ی کارگردان با خامی و تازه کار بودن او به دومی رای می دهد. گرچه این فیلم برای آنان که در مورد مسائل فلسفی و حتی مهندسی هوش مصنوعی می اندیشند بسیار جای تفکر و بحث دارد.


آرشیو داستان زندگی یک نابغه ی رباتیک به اسم جورج آلمور است که در یک مرکز تحقیقاتی دور افتاده روی پروژه‌ی ربات انسان نما کار می کند. او که همسرش را در یک حادثه از دست داده است حالا می کوشد تا ذهن و خاطرات آرشیو شده ی همسرش را روی آخرین و پیشرفته ترین رباتش بارگزاری کند.

 

در این نشست بر آنیم تا با بهره مندی از حجت الاسلام هادی قهار دکترای علوم شناختی و فلسفه ذهن از پژوهشکده‌ی علوم شناختی و دکتر منوچهر مرادی سبزوار عضو هیئت علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در ضمن تحلیل این فیلم به بررسی احساسات و عواطف انسانی در هوش مصنوعی بپردازیم.